< Back to 68k.news IL front page

היום ה-195 למלחמה | כל העדכונים

Original source (on modern site) | Article images: [1] [2] [3] [4] [5]

מדיני ביטחוני | מלחמה בדרום - עדכונים18 באפריל 2024

כינוס מועצת הביטחון של האו"ם, היוםצילום: Yuki Iwamura/אי־פי

אלפים המגינו למען החטופים בתל אביב; בישראל חוששים כי הצהרת קטאר כי היא בוחנת מחדש את חלקה במשא ומתן לעסקה תקשה על שחרורם. מסמכים ישראליים שהגיעו לניו יורק טיימס מגלים כי ישראל שגתה בהערכת עוצמת התגובה האיראנית על ההתנקשות בבכיר משמרות המהפכה, ומקורות אמרו כי נתנה התראה לארה"ב ברגע האחרון. גורמים אמריקאים וישראלים לרשת ABC: ישראל ביטלה השבוע פעמיים תקיפות באיראן, והיא לא צפויה להגיב עד אחרי פסח

אלפים המגינו למען החטופים בתל אביב; בישראל חוששים כי הצהרת קטאר כי היא בוחנת מחדש את חלקה במשא ומתן לעסקה תקשה על שחרורם. מסמכים ישראליים שהגיעו לניו יורק טיימס מגלים כי ישראל שגתה בהערכת עוצמת התגובה האיראנית על ההתנקשות בבכיר משמרות המהפכה, ומקורות אמרו כי נתנה התראה לארה"ב ברגע האחרון. גורמים אמריקאים וישראלים לרשת ABC: ישראל ביטלה השבוע פעמיים תקיפות באיראן, והיא לא צפויה להגיב עד אחרי פסח

דיווח: ישראל התקדמה משמעותית בהכנות לפינוי אזרחים מרפיח; ארה"ב "הביעה דאגה" לגבי התקיפה המתוכננת בעיר

רשת ABC דיווחה כי ישראל התקדמה משמעותית בהכנות לפינוי של כמיליון אזרחים מרפיח לקראת מבצע ישראלי בעיר — כך לפי מקור ישראלי. המקור אמר לרשת כי ההכנות למבצע נמשכות כבר למעלה מחודש, והן כוללת תיקון צנרת מים וביוב ואגירה של אלפי אוהלים.

גורמים רשמיים אמריקאים וישראלים קיימו דיון בנושא תקיפה ישראלית באיראן ותוכנית צה"ל למבצע ברפיח, בהשתתפות היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי. במהלך הפגישה, "המשתתפים האמריקאים הביעו דאגה לגבי דרכי פעולה שונות ברפיח", והמשתתפים הישראלים "הסכימו לקחת בחשבון את החששות הללו", כך לפי הבית הלבן. עוד נמסר כי "שני הצדדים הסכימו על המטרה המשותפת לראות את חמאס מובס ברפיח", וקבעו לקיים דיוני מעקב נוספים ולהיפגש שוב "בקרוב". השיחות היו המשך לפגישה דומה שהתקיימה ב-1 באפריל והסתיימה במתיחות גבוהה בין שני הצדדים ופער גדול בעמדותיהם, לפי מקורות המעורים בנושא.

ארה"ב בלמה הצעה להכרה במדינה פלסטינית באו"ם, שזכתה ברוב של 12 בהצבעה במועצת הביטחון

ארה"ב הטילה וטו על ההצעה להכרה במדינה פלסטינית במועצת הביטחון של האו"ם. 12 מתוך 15 החברות במועצת הביטחון תמכו בהצעה, כולל צרפת, סין ורוסיה. שתי מדינות — בריטניה ושווייץ — נמנעו בהצבעה. ארה"ב הייתה המתנגדת היחידה, ובלמה את ההצעה, אך התוצאה מהווה הישג תודעתי עבור הפלסטינים, שכן בישראל ובממשל ביידן ניסו לפעול מאחורי הקלעים להכשיל את ההצעה ולמנוע ממנה לקבל רוב, מאמץ שנכשל.

משרד הביטחון פרסם תזכיר חוק לקביעת 50% נכות לכל אזרח שחזר מהשבי

משרד הביטחון פרסם היום תזכיר חוק ממשלתי לתיקון חוק התשלומים לפדויי שבי, לפיו לכל אזרח שנחטף ב-7 באוקטובר ושוחרר ייקבע אוטמטית שיעור נכות של 50%. זאת, בניגוד למצב כיום שבו פדויי שבי נדרשים לעבור ועדות של ביטוח לאומי כדי שייקבע להם שיעורי נכות בשל שהותם בשבי.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "קביעה קטגורית זו תחסוך מהשבים האמורים את הקושי המובנה שבעמידה מול ועדה רפואית לקביעת דרגת נכות, וזאת בנסיבות הייחודיות של חטיפת אזרחים מבתיהם, ההוצאה מגבולות המדינה והחזקה הממושכת בשבי בתנאים קשים".

כמו כן, התיקון יכפיל את התשלום החודשי הניתן המדינה לכלל פדויי השבי, כך שהוא יעמוד על 21% מהשכר הממוצע במשק.

אזעקות הופעלו בקריית שמונה ובסביבתה

אזעקות הופעלו בקריית שמונה ובמרגליות. מטעם המועצה האזורית הגליל העליון נמסר כי זוהו ארבע נפילות בשטחים פתוחים, אך לא דווח על נזק או על נפגעים בגוף.

מצ"ח פתחה בחקירה בעקבות מוות של שני עצורים עזתים באזור חאן יונס

המשטרה הצבאית פתחה בחקירה בעקבות מוות של שני עצורים עזתים באזור חאן יונס לפני כחודש. כמה חיילים נחקרו בחשד שהיו מעורבים במותם של העצורים העזתים, שהועלו למשאית שהיתה אמורה להעבירם למתקן כליאה בישראל בעודם בחיים, ומתו במהלך העברתם למתקן הכליאה. על החקירה פורסם לראשונה ב"כאן 11". מצה"ל נמסר בתגובה כי "בעקבות המקרה נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת, ועם סיומה יעברו הממצאים לפרקליטות הצבאית".

בני משפחות חטופים מול ההסתדרות: אם בר-דוד לא ישבית את המשק, אנחנו נשבית את המשק

דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, בהפגנה הערב מול ההסתדרותצילום: איתי רון

בני משפחות חטופים קראו בהפגנה מול ההסתדרות ליו"ר ארנון בר-דוד להצטרף למאבק שלהם, ולהשבית את המשק כדי להביא לשחרור 133 החטופים שבידי חמאס. דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, אמר בהפגנה שמשתתפים בה מאות: "יש לך אחריות כבדה מאוד. אם לא יינקטו צעדים, המדינה תלך לאבדון. לא יהיה לך משק ועובדים לייצג. תעמוד לצדנו, לצד החלשים. לא חכמה להיות בצד החזקים".

יהודה כהן, אביו של החטוף נמרוד כהן, אמר כי "אנחנו דורשים ממך להירתם אלינו למען השגת עסקה. הכל בארץ חזר לשגרה, בוא ותעזור לחטופים ולמשפחות ותשבית את המשק כדי לעורר בחזרה את סוגית החטופים. אם אתה לא תשבית את המשק, אנחנו נשבית את המשק. לא נוותר, אני רוצה להביא את הבן שלי הביתה".

< Back to 68k.news IL front page