< Back to 68k.news IL front page

היום ה-194 למלחמה | כל העדכונים

Original source (on modern site) | Article images: [1] [2] [3]

מדיני ביטחוני | מלחמה בדרום - עדכונים17 באפריל 2024

ראש ממשלת קטאר מוחמד אל-תאני, היוםצילום: AFP

ביידן דוחק בחברי הקונגרס לאשר חבילת סיוע צבאי לישראל: אם איראן תוביל להסלמה במזרח התיכון, ארה"ב תיגרר למערכה ■ צה"ל תקף בבעלבכ לאחר שחייל מילואים נפצע אנוש וארבעה קשה מפגיעת כטב"ם וירי טילים לערב אל-עראמשה

ביידן דוחק בחברי הקונגרס לאשר חבילת סיוע צבאי לישראל: אם איראן תוביל להסלמה במזרח התיכון, ארה"ב תיגרר למערכה ■ צה"ל תקף בבעלבכ לאחר שחייל מילואים נפצע אנוש וארבעה קשה מפגיעת כטב"ם וירי טילים לערב אל-עראמשה

פורסם תיעוד חטיפתו של ירדן ביבס לרצועת עזה שבו הוא נראה מוכה על ידי המון פלסטיני

פורסם תיעוד חטיפתו של ירדן ביבס לרצועת עזה בבוקר 7 באוקטובר, שבו הוא נראה מוכה על ידי המון עזתי ומדמם בראשו. בתיעוד, שפורסם בחדשות 12, ביבס מורכב על אופנוע בדרך לרצועה, בזמן שחוטפיו מנסים לפלס דרך בתוך קבוצה אנשים המבקשים להכות אותו.

ירדן, שני ילדיו הפעוטים כפיר ואריאל ואשתו שירי נחטפו כולם לרצועה ב-7 באוקטובר. בחודש נובמבר חמאס טען כי שירי והילדים נהרגו בתקיפה אווירית ישראלית, ופרסם סרטון שבו נראה ירדן מקבל את הבשורה. בישראל הודיעו כי טענת חמאס בדבר מותם אינה מאומתת, אך דובר צה"ל אמר כי קיים חשש ממשי לשלומם.

ראש ממשלת קטאר אמר כי ארצו בוחנת מחדש את תפקידה כמתווכת בין ישראל לחמאס

ראש הממשלה הקטארי מוחמד אל-תאני אמר כי ארצו שוקלת מחדש את תפקידה כמתווכת לשחרור החטופים וסיום המלחמה בין ישראל לחמאס. במסיבת עיתונאים שכינס אמר אל-תאני כי המשא ומתן נמשך כבר זמן רב, אך תפקיד המתווכים הוא מוגבל. "המתווכים לא יכולים לקדם דברים ששני הצדדים לא מעוניינים בהם", אמר ראש הממשלה. הוא הוסיף כי "לצערי, ראינו גם שנעשה עוול למתווכים תוך כדי ניצול של אינטרסים פוליטיים".

אל-תאני ציין כי המגעים בין ישראל לחמאס נמצאים כעת בשלב רגיש אך עדיין אינם מתקדמים. "קטאר עושה מאמץ כדי להגיע לפריצת דרך ולשים סוף לסבלם של הפלסטינים ולשחרור החטופים במקביל", אמר. "קטאר רוצה לקדם את השלום, ולא את המלחמה, והיא דורשת זאת גם מישראל, כדי שהפלסטינים יוכלו לחיות בבטחה".

לקריאת הידיעה המלאה

צה"ל: השלמנו תרגיל שמדמה תקיפה והגנה בגזרה הצפונית

צה"ל הודיע כי השלים תרגיל רחב היקף כהכנה לתרחישים אפשריים במלחמה בגזרה הצפונית. התרגיל, בהובלת אוגדה 91, נועד לפי דובר צה"ל להכין את הכוחות בשטח להתמודדות עם שטח מורכב, תנאי מזג אוויר קשים ואירוע רב-נפגעים. בתרגיל פעלו אוגדה 91, חיל האוויר, המשטרה וכוחות חילוץ והצלה.

ביידן קרא לקונגרס לתמוך בחבילת סיוע לישראל: אם איראן תוביל להסלמה, אנו עלולים להיגרר למערכה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי אם איראן תוביל להסלמה במזרח התיכון בעקבות המתקפה על ישראל, ארצות הברית עשויה למצוא את עצמה כחלק מהמערכה. במאמר שפרסם בוול סטריט ג'ורנל שבו קרא לחברי הקונגרס לתמוך בחבילת הסיוע הצבאית לישראל ולאוקראינה, כתב ביידן כי "ישראל היא בעלת הברית הקרובה ביותר שלנו במזרח התיכון, ואי אפשר להעלות על הדעת שנעמוד מנגד אם מערך ההגנה שלה ייחלש ואיראן תצליח לפגוע בה כפי שתכננה בשבת האחרונה". ביידן ציין כי "אנחנו מסוגלים להפחית את הסבירות של התרחיש שאיראן כיוונה אליו בעזרת חידוש מלאי המיירטים של מערכות ההגנה האווירית והעברת הסיוע הצבאי כך שישראל תהיה ערוכה לכך".

לידיעה המלאה

< Back to 68k.news IL front page