< Back to 68k.news IL front page

חדשות היום, 18 באפריל

Original source (on modern site) | Article images: [1] [2] [3] [4]

חדשות | חדשות היום18 באפריל 2024

דיווח: ישראל התקדמה משמעותית בהכנות לפינוי אזרחים מרפיח; ארה"ב "הביעה דאגה" לגבי התקיפה המתוכננת בעיר

רשת ABC דיווחה כי ישראל התקדמה משמעותית בהכנות לפינוי של כמיליון אזרחים מרפיח לקראת מבצע ישראלי בעיר — כך לפי מקור ישראלי. המקור אמר לרשת כי ההכנות למבצע נמשכות כבר למעלה מחודש, והן כוללת תיקון צנרת מים וביוב ואגירה של אלפי אוהלים.

גורמים רשמיים אמריקאים וישראלים קיימו דיון בנושא תקיפה ישראלית באיראן ותוכנית צה"ל למבצע ברפיח, בהשתתפות היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי. במהלך הפגישה, "המשתתפים האמריקאים הביעו דאגה לגבי דרכי פעולה שונות ברפיח", והמשתתפים הישראלים "הסכימו לקחת בחשבון את החששות הללו", כך לפי הבית הלבן. עוד נמסר כי "שני הצדדים הסכימו על המטרה המשותפת לראות את חמאס מובס ברפיח", וקבעו לקיים דיוני מעקב נוספים ולהיפגש שוב "בקרוב". השיחות היו המשך לפגישה דומה שהתקיימה ב-1 באפריל והסתיימה במתיחות גבוהה בין שני הצדדים ופער גדול בעמדותיהם, לפי מקורות המעורים בנושא.

ארה"ב בלמה הצעה להכרה במדינה פלסטינית באו"ם, שזכתה ברוב של 12 בהצבעה במועצת הביטחון

ארה"ב הטילה וטו על ההצעה להכרה במדינה פלסטינית במועצת הביטחון של האו"ם. 12 מתוך 15 החברות במועצת הביטחון תמכו בהצעה, כולל צרפת, סין ורוסיה. שתי מדינות — בריטניה ושווייץ — נמנעו בהצבעה. ארה"ב הייתה המתנגדת היחידה, ובלמה את ההצעה, אך התוצאה מהווה הישג תודעתי עבור הפלסטינים, שכן בישראל ובממשל ביידן ניסו לפעול מאחורי הקלעים להכשיל את ההצעה ולמנוע ממנה לקבל רוב, מאמץ שנכשל.

עתירה לבג"ץ: יש לבטל את הענקת פרס ישראל לרב הראשי יצחק יוסף

בג"ץ הורה למדינה להגיב עד 7 במאי לעתירה שהוגשה נגד משרד החינוך בדרישה לבטל את הענקת פרס ישראל לרב הראשי לישראל יצחק יוסף. לטענת עורכת הדין בתיה כהנא דרור שהגישה את העתירה, יוסף התבטא לאורך השנים באופן פוגעני נגד אוכלוסיות שונות, בהן עולים מברית המועצות, רפורמים, ולאחרונה גם נגד חרדים המתגייסים לצבא.

מצ"ח פתחה בחקירה בעקבות מוות של שני עצורים עזתים באזור חאן יונס

המשטרה הצבאית פתחה בחקירה בעקבות מוות של שני עצורים עזתים באזור חאן יונס לפני כחודש. כמה חיילים נחקרו בחשד שהיו מעורבים במותם של העצורים העזתים, שהועלו למשאית שהיתה אמורה להעבירם למתקן כליאה בישראל בעודם בחיים, ומתו במהלך העברתם למתקן הכליאה. על החקירה פורסם לראשונה ב"כאן 11". מצה"ל נמסר בתגובה כי "בעקבות המקרה נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת, ועם סיומה יעברו הממצאים לפרקליטות הצבאית".

ארה"ב: נעצרו עשרות מפגינים נגד ישראל שהקימו מאהל מחאה באוניברסיטת קולומביה

משטרת ניו יורק עצרה עשרות סטודנטים שהקימו מאהלי מחאה באוניברסיטת קולומביה. הסטודנטים המוחים נגד ישראל לא התנגדו, וקמו בזה אחר זה והושיטו ידיהם כדי שיאזקו אותם בעודם קוראים "התביישו, התביישו".

נשיאת האוניברסיטה, מינוש שפיק, שלחה מייל לסטודנטים ועובדי פקולטה שבו כתבה להם שהחליטה לקרוא למשטרה לפנות את המפגינים אף שמוקדם יותר חשבה שלא תידרש לצעד שכזה.

שוטרים רבים לבושים בשכפ"צים וחבושים בקסדות מגן נכנסו לקמפוס האוניברסיטה זמן קצר לאחר השעה 13:00 (זמן מקומי), הקיפו את מאהל המפגינים ואז החלו במעצרים.

מאיה גייר, סטודנטית ישראלית לתואר שני שנכחה במקום, אמרה ל"הארץ" כי "מדובר באירוע היסטורי בחיי הקמפוס הזה וברור לכל מי שעומד פה שהוא עד לאירוע היסטורי. זה מעורר השתאות לראות שני אוטובסים מלאים במפגינים. שוטרים לא דרכו בקמפוס מאז מחאת שנת 1968. זה מצביע על העבודה הרבה שתהיה לישראל לתקן את הרושם שיש עליה בקרב הדור הצעיר והמשכיל בארה"ב".

שר החוץ האיראני: אם ישראל תפר את ריבונותנו, נגרום לה להתחרט על מעשיה

שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן בישיבה של מועצת הביטחון של האו"ם בניו יורק, היוםצילום: Yuki Iwamura/אי־פי

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, אמר שאם ישראל תשתמש בכוח או תפרה את ריבונות ארצו, איראן תגיב בצורה נחושה והולמת ותגרום לישראל להתחרט על מעשיה. עבדאללהיאן אמר למועצת הביטחון של האו"ם שמערכות ההגנה של איראן מוכנות ושיש לאלץ את ישראל "להפסיק כל הרפתקנות צבאית נוספת נגד האינטרסים שלנו".

< Back to 68k.news IL front page