< Back to 68k.news IL front page

אגף השיקום נערך לקליטת כ-8,000 חיילים עם פגיעות נפשיות עד סוף השנה

Original source (on modern site) | Article images: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7]

מיקומך באתר

  1. חדשות
  2. מדיני ביטחוני

מ-7 באוקטובר נקלטו 7,209 פצועים באגף השיקום, כשליש מהם סובלים מפגיעות נפשיות ובהן חרדה, דיכאון, פוסט־טראומה, קשיי הסתגלות, קשיי תקשורת ומצבים פסיכוטיים

חילוץ פצועים מהרצועה, בינואר צילום: דובר צהל

חילוץ פצועים מהרצועה, בינואר צילום: דובר צהל

17 באפריל 2024

משרד הביטחון הודיע היום (רביעי) כי אגף השיקום נערך לקליטת כ-8,000 אנשי כוחות הביטחון עם פגיעות נפשיות עד סוף השנה. מ-7 באוקטובר נקלטו באגף השיקום 7,209 פצועות ופצועים חדשים. 2,111 מהם פיתחו, לפי משרד הביטחון, תגובות נפשיות ובהן חרדה, דיכאון, פוסט־טראומה, קשיי הסתגלות, קשיי תקשורת ומצבים פסיכוטיים.

לפי הודעת המשרד, 95% מהמטופלים עד כה הם חיילי מילואים מתחת לגיל 30. 30% מהם סובלים מפגיעות נפשיות, בהם 1,267 שזו הפציעה העיקרית שלהם. במשרד מעריכים כי עד סוף 2024 יגיע מספר הבקשות לטיפול בסך כל פצועי המלחמה ל-20 אלף.

אגף השיקום הודיע על סדרה של צעדים לסיוע למתמודדים עם פגיעות נפשיות: הקמה של חוות שיקומיות שיפעלו ברחבי הארץ, קווי סיוע טלפוני, צוותי תמיכה נפשית שיבואו לבתי המטופלים, והפעלת מערך אנשי קשר אישיים שיוצמדו להם. בנוסף, האגף הודיע על הרחבת המענה לבני משפחה של פצועים ופצועות, וציין כי 2,000 מהם מקבלים כבר עכשיו טיפולים במסגרות יחידניות וקבוצתיות.

לחצו לקבלת עדכונים בנושא:

על סדר היום

המשטרה בניו יורק פינתה את הסטודנטים שהתבצרו בקולומביה, עשרות נעצרוהמשטרה בניו יורק פינתה את הסטודנטים שהתבצרו באוניברסיטת קולומביה, עשרות נעצרו

בכיר קטארי: מבצע ברפיח לא יפעיל לחץ על חמאס - וימנע את העסקה

הסופר האמריקאי פול אוסטר מת בגיל 77

בלינקן ייפגש היום עם נתניהו. יפעל לקידום עסקת חטופים והפסקת אש

חומת המגן של סינוואר הם לא החטופים, לא קטאר ולא מצרים

כתבות שאולי פספסתם

< Back to 68k.news IL front page