< Back to 68k.news IL front page

הממשלה: אין חובה לגייס חרדים, יש להמשיך לתקצב ישיבות עד סוף השנה

Original source (on modern site) | Article images: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7]

מיקומך באתר

  1. חדשות
  2. פוליטי

השרים אישרו אתמול נייר עמדה הנוגד את עמדת היועמ"שית על הפטור מגיוס לחרדים, ובכוונתם לבקש ייצוג נפרד בעתירות בבג"ץ בנושא. היועמ"שית דחתה בשבוע שעבר את בקשת הממשלה לייצוג נפרד, בטענה שלא הציגה את עמדתה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, אתמול צילום: מעיין טואף / לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, אתמול צילום: מעיין טואף / לע״מ

17 באפריל 2024עודכן ב-06:08, 18 באפריל 2024

הממשלה אישרה אתמול (רביעי) נייר עמדה בנושא גיוס חרדים לצה"ל, שלפיו אין לגייס באופן מיידי את תלמידי הישיבות ויש להמשיך לתקצב אותן עד סוף השנה. עמדה זו מנוגדת לעמדת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בעתירות לבג"ץ בנושא, שקבעה כי על המדינה לפעול לגיוס תלמידי ישיבות לאלתר, וכן לעצור את התקציבים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים. היועמ"שית דחתה את בקשת הממשלה לייצוג נפרד בעתירות בשבוע שעבר, בטענה שהממשלה טרם הציגה את עמדתה בנושא.

בעמדת הממשלה נכתב כי "היעדר בסיס נורמטיבי להימנעות גורפת מגיוס, אין משמעותו הוראה גורפת לגיוס", ולכן להשקפתה - היועמ"שית מעניקה לכך פרשנות אשר "שוללת את הסמכות להפעלת שיקול דעת שהעניק המחוקק לצה"ל". בנייר העמדה נכתב עוד כי "על הצבא לבחון תחילה את ההיתכנות לקליטת תלמידי הישיבות".

הפגנה נגד הגיוס של הפלג הירושלמי, ליד לשכת הגיוס בירושלים, בשבוע שעבר צילום: אוליבייה פיטוסי

הפגנה נגד הגיוס של הפלג הירושלמי, ליד לשכת הגיוס בירושלים, בשבוע שעבר צילום: אוליבייה פיטוסי

עמדת הממשלה כפי שהוגשה מנוגדת לעמדת היועמ"שית, שהבהירה בשבוע שעבר כי על הרשויות לפעול לגיוס חרדים, משום שאין מקור סמכות חוקי שימנע זאת. "המצב המשפטי בעת הזו ברור: בהתאם להוראות חוק שירות ביטחון ובשים לב לפסיקתו של בג"ץ, החל מ-1 באפריל אין מקור סמכות למתן פטור גורף של תלמידי ישיבות מגיוס לשירות צבאי. על מערכת הביטחון לפעול לגיוסם לשירות צבאי על פי דין", כתב בשבוע שעבר המשנה ליועמ"שית גיל לימון למזכיר הממשלה יוסי פוקס.

הממשלה גם הביעה את התנגדותה לצו הביניים שהוציא בג"ץ בסוף החודש שעבר בעתירות, שהורה למדינה להקפיא את התקציבים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים לצבא. לטענת הממשלה, כל עוד לא נשלחו צווי גיוס לתלמידי הישיבות, הם אינם עוברים על החוק ועל כן אין בסיס חוקי לשלילת כספי התמיכה לישיבותיהם.

השרים גם הזהירו כי המצב שנוצר בעקבות צו הביניים הוא תקדימי, ועל כן "מצריך הרבה יותר היערכות מאשר 'שינוי מדיניות'". לפיכך ביקשה הממשלה תקופת מעבר עד לסוף השנה, שבה ימשיך התקצוב לישיבות המדוברות.

לחצו לקבלת עדכונים בנושא:

על סדר היום

ההצעה המצרית קלעה את נתניהו לדילמה, ותחייב את גנץ להכריע

שוטר נדקר בשער הפרחים בעיר העתיקה בירושלים, מצבו קל-בינוני; הדוקר נורה

ביה"ד לעבודה אישר לפטר עובד שפרסם פסוקים מהקוראן אחרי 7.10

מהיום: אפשר להזמין דרכון ותעודת זהות מהבית, דרך האינטרנט

ההצלחה של "ריפלי" מעוררת חשש בעיירה איטלקית קטנה

כתבות שאולי פספסתם

< Back to 68k.news IL front page