< Back to 68k.news IL front page

N12 - ערב פסח: שליש מהישראלים מדווחים על הרעה במצבם הכלכלי

Original source (on modern site) | Article images: [1]

נתוני ארגון לתת מציירים תמונה עגומה על השפעת המלחמה על החברה הישראלית • ההכנסה של 30% מספיקה בקושי לכיסוי ההוצאות הבסיסיות • 41% חוששים שידרדרו למצוקה כלכלית בעקבות המלחמה • ופחות משליש מאמינים ביכולת הממשלה להתגבר על השלכות המלחמה

אם ובתה במרכז לחלוקת מזון (ארכיון) | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

נתונים שמציג ארגון לתת מציירים תמונה עגומה על השלכות המלחמה ויוקר המחיה בקרב הציבור ערב חג הפסח 2024. הנתונים מראים כי כמעט שליש מהישראלים מעידים כי מצבם הכלכלי הורע בהשוואה לשנה שעברה וכי 41% מהציבור חוששים להידרדר למצוקה כלכלית בעקבות המלחמה. במקביל, פחות משליש מאמינים ביכולת הממשלה להתגבר על השלכות המלחמה.

לדברי מנכ"ל לתת ערן וינטרוב, "מצבן של עשרות אלפי משפחות נזקקות החמיר בעקבות השלכות המלחמה, יוקר המחיה והמצב הכלכלי, ואלפי משפחות חדשות נמצאות על סף העוני ועלולות להתדרדר למצוקה כלכלית. משאבי הסיוע בחברה האזרחית הולכים וקטנים מכיוון שהממשלה לא הקצתה מימון ייעודי לצרכים בסיסיים ואף קיצצה בתמיכות לעמותות, ובמקביל תרומות לנושאי עוני וביטחון תזונתי מופנות לערוצים אחרים. התגייסות הציבור הרחב, המגזר העסקי והפילנתרופיה אקוטיים על מנת שנוכל לתת מענה לצורך הרב, שהתגבר בעשרות אחוזים בהשוואה לשנה המקבילה אשתקד".

הממצאים מבוססים על סקר שערכה חברת IPANEL עבור לתת בתחילת החודש בקרב 502 יהודים בני 18 ומעלה. סקר המפונים שאליו מושווים חלק מהממצאים נערך בסוף מרץ בידי מכון rotem.ar בקרב 488 משיבים שטרם המלחמה התגוררו ביישובים בצפון ובדרום ישראל והינם זכאים למענק אכלוס מטעם המדינה.

מצאתם טעות לשון?

< Back to 68k.news IL front page