< Back to 68k.news IL front page

N12 - איילת שקד על סערת ההקלטות: "לא נעים, אבל כך הדברים עובדים"

Original source (on modern site) | Article images: [1] [2]

אחרי חשיפת הקלטות שקד ואפי נוה, שרת המשפטים לשעבר הגיבה כי "הופעלו עליי לחצים" למנות את השופט אורנשטיין • לדבריה, "זה לא נעים לראות איך מכינים נקניקיות, אבל כך הדברים עובדים. פוליטיקה היא אומנות האפשר, בכל מערכת"

"גם שיחות השופטים התנהלו באותה דרך". שקד

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד התייחסה הבוקר (חמישי) לסערת ההקלטות, ומסרה כי "זה לא נעים לראות איך מכינים נקניקיות, אבל כך הדברים עובדים". אמש פורסמו ב"המהדורה המרכזית" קטעים מהשיחות של שקד ויו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, שעסקו במינויו של השופט איתן אורנשטיין לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב.

בהודעה שפרסמה הבוקר, הסבירה שקד כי עם כניסתה למשרד המשפטים "יצרתי שותפות עם לשכת עורכי הדין". לדבריה, "מה שהשתנה בלילה הזה היה מארג יחסי הכוחות בקרב חברי הוועדה לבחירת שופטים. אם עד אז נציגי הלשכה היו בברית עמוקה עם שופטי בית המשפט העליון ויחד זכו לרוב, כעת נבחרי הציבור בהנהגתי זכו לרוב ולראשונה ליכולת לממש מדיניות. אם לא הייתי עושה זאת השופטים היו עושים את זה".

עוד כתבה שקד כי "זה לא נעים לראות איך מכינים נקניקיות. זה ודאי לא נעים לשמוע הקלטות אישיות על ניהול מהלכים פוליטיים ומינויים. בכל תחום. לא נעים, אבל כך הדברים עובדים. ומי שלא יכול לעמוד בחום, שלא ייכנס למטבח. השופטים הם בשר ודם, וגם שיחותיהם בעניינים אלו התנהלו באותה הדרך. פוליטיקה היא אומנות האפשר, בכל מערכת".

חשף את המניעים הכלכליים שלו במינוי. נוה | צילום: מרים אליסטר, פלאש 90

בעניין מינוי השופט אורנשטיין, שקד ציינה כי "ועדת האיתור המליצה על שני מועמדים: השופט אורנשטיין והשופט שנלר שהיה שייך למחנה הפוליטי שלי והופעלו עליי לחצים פוליטיים למנותו. מנגד, נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור ז"ל, מערכת המשפט ולשכת עורכי הדין הפעילו עליי לחצים למנות את אורנשטיין".

שקד הוסיפה כי "המערכת המשפטית לגווניה השונים סברה באופן גורף שהוא המועמד המתאים ביותר לנהל את בית המשפט המחוזי החשוב ביותר. כשבחרתי את השופט אורנשטיין אמרה לי הנשיאה נאור ז"ל - 'כל הכבוד, עשית את הדבר הנכון'. ואכן, חל מהפך ניהולי בבית המשפט, מהפך שזכה לתשבחות מקיר לקיר".

בהקלטות שפורסמו אמש ב"המהדורה המרכזית", נוה סיפר לשקד על המניעים הכלכליים שלו במינוי השופט אורנשטיין לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב. שקד הודתה שהמועמד השני מתאים יותר ואמרה כי "זה מצב בעייתי", ונוה גיחך והסביר: "זה כי הייתי עסוק ב'לחסל' את המועמדת השלישית".

בהקלטות נוספות על מינוי השופט אורנשטיין שפורסמו שלשום, נשמעת שקד אומרת לנוה: "לא היה שום סיכוי בעולם שהייתי ממנה אותו". אחרי שאמרה לנוה כי המינוי בעייתי, נוה חשף בפניה כי "אנחנו מתפרנסים, אנחנו עובדים בבית המשפט הזה".

מצאתם טעות לשון?

< Back to 68k.news IL front page