< Back to 68k.news IL front page

איך הסתיימה הפרשה של הבכיר שהבריח 1.7 מיליון שקל לישראל?

Original source (on modern site)

דודי עזרא, יושב ראש קבוצת המזון נטו אחזקות, לא הועמד לדין פלילי וישלם לרשות המסים קנס בלבד

קרדיט: גילי יערי, פלאש 90

דודי עזרא, יושב ראש קבוצת המזון נטו אחזקות, ישלם קנס של 850 אלף שקל לרשות המסים ולא יואשם בהליך הפלילי בחשד להברחת כספים לחו"ל בסכום של מעל 475 אלף אירו.

עזרא, שיצא מישראל דרך נמל התעופה בן-גוריון כשברשותו כספים בסך 1.72 מיליון שקל מבלי להצהיר עליהם. עזרא, יושב הראש של חברת נטו בע"מ, היה בדרכו לקורפו, יוון, כאשר במזוודה אותה הפקיד לצורך העלאתה לבטן המטוס נמצאו ערימות של שטרות בשווי כולל של 475,695 אירו.

בחקירתו מסר כי רכש בית באי קורפו בסכום של כ-2.8 מיליון אירו וכי מטרת הכספים היא לשלם את התשלום האחרון לקבלנים ונותני השירותים ששיפצו את הנכס. עוד מסר כי לצורך רכישת הבית העביר את הכסף בהעברות בנקאיות, וכשנשאל מדוע לא העביר גם את יתרת התשלום בהעברה בנקאית לאותם אנשי מקצוע, השיב כי קיווה לקבל הנחה בגין התשלום במזומן. הוועדה ראתה בחומרה את כוונתו לשלם במזומן כדי לקבל הנחה, כאשר על פניו נראה כי מדובר בתשלום שלא יוצהר, כולו או חלקו, לרשויות המס ביוון. מחקירתו עולה כי מדובר בכספים שנמשכו מחשבונות בנק פרטיים שלו, וכי מקורם, בין היתר, בכספים שחולקו כדיבידנד מהחברה בסכומים גבוהים.

לטענתו של עזרא, הוא לא דיווח על הכספים בטעות ולא היה מודע לאופן הדיווח ביציאה מנתב"ג. לאור היקפה הכספי הגבוה של ההפרה, העובדה שהמפר לא הציג אסמכתאות לעניין מקור הכסף, והעובדה שהמפר הוא איש עסקים, המרבה לטוס לחו"ל, אשר ידע על חובת הדיווח ועם זאת בחר שלא לברר כיצד לדווח על הכספים, ולאור העובדה שהוא בחר לשלוח כספים בסכום כל כך גבוה במזוודה ולא לשאת אותם עמו, מעשה שעל פניו מעורר חשש להסתרה, החליטה הוועדה להטיל על המפר עיצום כספי בסך של 850 אלף שקל.

הירשמו לערוץ חדשות ספונסר ב- WhatsApp מצאתם טעות בכתבה? ספרו לנו ונתקן

< Back to 68k.news IL front page