< Back to 68k.news IL front page

מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: הקו של הרכבת הקלה בדרך להיפתח

Original source (on modern site) | Article images: [1] [2] [3]

קפיצת מדרגה משמעותית בפרויקט התחבורה המורכב בישראל: מכונת כרייה שוגרה באתר נורדאו של הקו הירוק, המבשרת על תחילת חפירת המנהרה המערבית. הדבר מעיד על התקדמות בפרויקט הענק שיגדיר מחדש את תפיסת התחבורה בתל אביב וגוש דן

הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)

קפיצת מדרגה משמעותית בפרויקט התחבורה המורכב בישראל: אתמול (שלישי) שוגרה מכונת כרייה באתר נורדאו של הקו הירוק, המבשרת על תחילת חפירת המנהרה המערבית. הדבר מעיד על התקדמות בפרויקט הענק שיגדיר מחדש את תפיסת התחבורה בתל אביב וגוש דן. 

במסגרת בניית הקו הירוק, בחלקו המרכזי, עוברות שתי מנהרות צמודות זו לזו, אחת לכל כיוון נסיעה של הרכבת. המנהרות ממוקמות מתחת לעיר תל אביב, לאורך כ-4.5 ק"מ, מתחת לרחובות אבן גבירול, קרליבך ודרך בגין.

 

עוד ב-

חלק ניכר מחפירות המנהרה המזרחית במקטע שבין נורדאו לארלוזורוב כבר  הושלם, ועבודות הכרייה של שתי המנהרות, המזרחית והמערבית במקביל, צפויות להימשך עד סוף השנה. 

במקביל למאמצי הכרייה, נת"ע מתקדמת בהקמת התחנות התת- קרקעיות לאורך רחוב אבן גבירול: תחנת ארלוזורוב מערב, תחנת רבין, תחנת קפלן ותחנת קרליבך, המשותפת לקו האדום שכבר פועל.

לאה שמול, מנהלת אגף ביצוע קו ירוק: "אנו גאים מאוד בהתקדמות המשמעותית בעבודות המנהור של הקו הירוק המצטרפת להתקדמות בעבודות המתבצעות לאורך כל אורכו של הקו, הכנת תוואי הרכבת ובניית הגשרים. ציון דרך זה ממחיש את המחויבות שלנו לקידום פרויקט התחבורה המורכב והחשוב בישראל, שיביא לשיפור חיי האזרחים באמצעות תחבורה ציבורית איכותית".

תגובות לכתבה(26):

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.

תודה.

לתגובה חדשה

תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.

חזור לתגובה

< Back to 68k.news IL front page