< Back to 68k.news IL front page

מתקפה בממשלה על סירוב היועמ"שית לאשר ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס: "רשעות, ניסיון להפיל את הממשלה" - וואלה חדשות

Original source (on modern site) | Article images: [1]

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 22:27

במהלך דיון בממשלה על עמדתה בבג"ץ, שרים בליכוד תקפו בחריפות את הייעוץ המשפטי לממשלה והאשימו אותם בניסיון להפיל את הממשלה. "ב-99% מהמקרים אנחנו עם הממשלה", השיב המשנה ליועמ"ש. נתניהו: "לשימפנזה 99% גנים משותפים איתנו, האחוז היחיד שלא - עושה את ההבדל"

במחאה נגד חוק הגיוס: מפגינים מהפלג הירושלמי חוסמים את כביש 4/מערכת וואלה!

סערת חוק הגיוס מתרחבת: הממשלה קיימה היום (רביעי) דיון בעמדתה לגבי בג"ץ הפטור מגיוס, זאת בהמשך לסירובה של היועמ"שית לאשר את בקשת הממשלה לייצוג נפרד בבג"ץ - מבלי שהוצגה עמדת הממשלה.

בתום הדיון, אישרה הממשלה את עמדת ראש הממשלה, לפיה אין חובה להתחיל בגיוס בני ישיבות ואין מקום לשלילת הקצבאות מהישיבות כעמדתה הרשמית של הממשלה. השר מאיר פרוש נמנע בהצבעה בשל העובדה שהיא כללה בדבר חקיקת חוק גיוס חדש שיכלול יעדים וסנקציות.

במהלך הדיון, תקפו בחריפות שרים בממשלה את הייעוץ המשפטי לממשלה על מניעת הייצוג הנפרד. "אנחנו צריכים להתחנן בפניכם לייצוג עצמאי?", אמר שר התקשורת שלמה קרעי. המשנה ליועמ"ש גיל לימון השיב: ב-99 אחוז מהמקרים - אנחנו עם הממשלה, ההתקפות האישיות לא ירתיעו אותנו מלומר את עמדתנו המשפטית. ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב לו: "לבעלי חיים כמו שימפנזה 99 אחוז גנים משותפים איתנו, האחוז האחד שלא (משותף) - הוא שעושה את כל ההבדל".

שר המשפטים יריב לוין הוסיף ותקף: "זו חוצפה ועזות מצח של היועצת המשפטית, היא רוצה להפיל את הממשלה". השר במשרד המשפטים דודי אמסלם המשיך: "אתם פועלים באופן לא חוקי, זו רשעות", וראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מחברי הממשלה "לדבר בצורה מכובדת", כשהוסיף: "גם מי שלא נמצא כרגע בישיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+

בשליחת תגובה אני מסכים/ה

1

< Back to 68k.news IL front page