< Back to 68k.news IL front page

השוטר החשוד ברצח מתנדב מד"א יעקוב טוחי: יש לי פוסט טראומה מאירועי 7 באוקטובר - וואלה חדשות

Original source (on modern site) | Article images: [1]

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 17:37

בדיון קבעה השופטת ששחרורו עלול "להוות סכנה לציבור", והאריכה את מעצרו ב-5 ימים, תוך שנאסר עדיין לפרסם את שמו. לפני הדיון, שהיה אמור להתקיים בדלתיים סגורות, הפגינו אנשים רבים מחוץ לבית המשפט נגד השוטר: "מפחדים שיתנו לו גיבוי ויגידו שהוא גיבור"

מעצר לשוטר החשוד ברצח ביפו במהלך ויכוח על חניה/שלומי גבאי

השוטר החשוד ברצח מתנדב מד"א יעקוב טוחי, טען היום (רביעי) בבית המשפט השלום בתל אביב כי הוא פוסט טראומטי בעקבות השתתפותו באירועי 7 באוקטובר, זאת כהסבר למעשיו. השופטת אביטל אמסלם הורתה על הארכת מעצרו בחמישה ימים נוספים, וקבעה כי שחרורו עלול "להוות בשלב זה סכנה לציבור".

"אין מחלוקת ביננו לבין מח"ש שטוחי היכה אותו ראשון, ואז השוטר השכיב אותו על הרצפה והשתלט עליו", טען בדיון עו"ד עופר ברטל, המייצג את השוטר. "גם אחרי שהפרידו ביניהם, טוחי שלף משהו חדש ותקף אותו. בשלב הזה, שהוא נדקר, השוטר אמר שהוא כבר הרגיש באותו רגע שהוא בקרב, במראות קשים. זה מה שגרם בסופו של דבר לסיום המעצר של האירוע הזה".

עוד ציין ברטל כי השוטר נפגש עם קב"ן ואובחן על ידי פסיכיאטר ופסיכולוג. "מדובר בשוטר שעובד למעננו בשורה הראשונה שבראשונה", אמר.

בתחילה נערך הדיון בבית המשפט בדלתיים סגורות, על כך מחו עשרות מפגינים מחוץ לכותלי בית המשפט. לאחר מכן הותר לתקשורת להיכנס לאולם, ופרטי החקירה הותרו לפרסום, פרט לזהותו של השוטר.

"חשוב לנו להגיע ולראות בעצמנו מה קורה פה", סיפר לוואלה חברו של טוחי, שהגיע להפגין בבית המשפט. "אנחנו מפחדים שיתנו לשוטר בחקירה גיבוי מלא ויגידו שהוא היה גיבור במלחמה והוא בחור טוב. הוא התכוון לרצוח ולהרוג את טוחי ועשה את זה".

אחותו של טוחי סיפרה עליו כי "הוא היה אח טוב. הוא עמד לצידנו, הוא חיתן אותנו. הוא היה בן 19 כשאבא שלי נפטר והוא דאג לנו ועזר להמון אנשים. התנדב באיחוד והצלה, במד"א, בשגרירות האמריקנית. כולם אהבו אותו ואף אחד לא אמר עליו מילה רעה עד שהיה הרצח הנורא, שאף פעם לא חשבנו שהוא ככה ילך מאיתנו. חשוב לנו שהשוטר יקבל את העונש שהוא צריך לקבל".

ח"כ אחמד טיבי, שהגיע יחד עם בני משפחת טוחי, ביקר את העובדה שהוטל צו איסור פרסום על זהותו של השוטר. "מדובר באדם מסוכן לציבור, וכל הציבור צריך לדעת במי מדובר", אמר.

מטעם עורך הדין עופר ועמיר ברטל ממשרד ברטל, כהן נמסר בשמו של השוטר: "אנו משתתפים בצערה של משפחת טוחי. השוטר לחם ב-7 באוקטובר והיה עד לכל הזוועות באותו יום. כתוצאה מכך הפך לפוסט טראומטי. לצערנו הטראומה התעוררה בעת האירוע והוא ירה במנוח ז"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+

בשליחת תגובה אני מסכים/ה

2

< Back to 68k.news IL front page