< Back to 68k.news IL front page

הרב משה ביגל: בניגוד לבחירת הוועדה? בהלם ובעצב גדול

Original source (on modern site) | Article images: [1]

הרב משה ביגל, רב היישוב מיתר וחבר וועדת הרבנים, מתייחס בשיחה עם ערוץ 7 לניסיונות לפגוע ברב מאיר כהנא מועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי לישראל.

"אני בעיקר בהלם ובעצב גדול. הבחירות היו באווירה מכובדת ובהרגשה חגיגית. כי היו מועמדים מצוינים כולם, ולמרות שלכל אחד הייתה העדפה מסוימת, כל המועמדים ראויים. הייתה הרגשה שמו"ר הרב צבי יהודה קוק זצ"ל שמח במצב שבו ממשיכי דרכו יש כל כך הרבה ת"ח ראויים לתפקיד", מספר הרב ביגל.

לדבריו, "כשנודע לי שיש הרוצים להציג מעומדות בניגוד לבחירת הוועדה התעצבתי מאד כי רק לפני מספר ימים למדנו בדף היומי דברים קשים על מי שאינו עומד בדיבורו. נניח שיש בעיה, דברים חדשים התגלו, המציאות השתנתה. לכו תדברו עם ראשי הוועדה, תגידו להם: תשמעו, אנחנו חושבים שיש בעיה, מה עושים? איך פותרים את הבעיה? אבל לא שוברים את הכלים", תוהה הרב ביגל.

"בסופו של דבר בבחירות לרבנות יהיו מועמדים רבים מהציונות הדתית שכל אחד יקבל מעט קולות והנציג החרדי ייקח בזחילה את כולם. ככה אנחנו נראים? אני עצוב מאד ונדהם. מצב כזה. לא יעלה על הדעת. הייתה וועדה, מאד מכובדת שבחרה בצורה מכובדת. אפשר לפגוע בבחירה של ת"ח?", תוהה שוב הרב ביגל.

"אם אדם הבטיח וחתם על התחייבות לכבד את בחירת הוועדה אפשר לא לעמוד בהבטחה? אסכם במשפט: אני בהלם ובוכה, לא ישן בלילה בגלל זה. מתפלל לה' שכשם שעשה לנו ניסים במוצאי שבת האחרון ייתן תבונה בין חברי הרבנים האהובים לפתור בעיה זו תוך קידוש ה'".

< Back to 68k.news IL front page