< Back to 68k.news IL front page

תיעוד מצמרר: רגע החטיפה של ירדן ביבס לרצועת עזה

Original source (on modern site) | Article images: [1]

חטיפת ירדן ביבס באלימותללא קרדיט

תיעוד חדש מה-7 באוקטובר שהתפרסם הערב (רביעי) חושף את הרגעים הקשים בהם נחטף ירדן ביבס, שנפרד מאשתו שירי וילדיהם אריאל וכפיר, לרצועת עזה.

בסרטון נראה ירדן ביבס כשהוא נלקח על ידי המחבלים שחטפו אותו לעזה באמצעות אופנוע. מסביבו עומד המון רב, שמתעלל בו ומכה אותו.

בהמשך הוא נראה זב דם כשהפלסטינים ממשיכים להצטלם איתו בעוד הוא חסר אונים ומנסה לשמור על עצמו ככל יכולתו.

נשיא המדינה יצחק הרצוג שיתף בחשבון ה-X שלו את התיעוד וכתב באנגלית: "אסור שהעולם ישתוק מול פשעים כאלה. החזירו אותם הביתה עכשיו".

עפרי ביבס, אחותו של ירדן, אמרה לחדשות 12: "ראינו את הסרטון והיה מאוד קשה לראות את התמונות, בעיקר את הסרטון השני שבו רואים איך מכים את ירדן בראשו במה שנראה כמו בלוקים, אבנים. כבר חצי שנה שכל תיעוד של שירי, אריאל וכפיר כל תיעוד שאני 'זוכה' לראות אותם, כי אני לא רואה או מדברת איתם בחצי השנה האחרונה - אלה תיעודים שהכול בהם זה פחד בעיניים, סבל וסכנה לחייהם".

"ואני יודעת שאני צריכה להמשיך עם הידיעה שהאנשים שעושים להם את הדברים האלו הם אלה שמחזיקים בהם היום ולהמשיך ולחיות את הידיעה שהם בסכנת חיים יום-יומית", הוסיפה.

"פחות מעניין אותי מה חמאס אומר או לא אומר. מי שאחראי להחזיר את המשפחות זה הממשלה שלנו. הם האחראים לסיים את המחדל הזה שהתחיל ב-7 באוקטובר והם צריכים לעשות כל מה שאפשר. אני לא חושבת שעושים כל מה שאפשר, עברנו חצי שנה והם לא פה. אנחנו שומעים כל הזמן הזדמנויות שהתפספסו. כל מה שקורה בשבוע האחרון, הסיבה שהסכמנו לחשוף את הסרטון, זו חשיפה לא פשוטה בשבילי ובשביל המשפחה - זו החלטה לא פשוטה בשבילי שאני חושפת ככה את ירדן כשאני לא יכולה לשאול אותו אם זה בסדר, הסיבה היא שהתחושה היא שאנחנו מתרגלים. אנחנו עוברים לליל הסדר, ולחופשות ולאיראן ואני חושבת - לא רק בתור משפחה, אלא כאזרחית - אני חושבת שיש חוסר אחריות על פתיחת חזית חדשה במלחמה כשלא ברור איך מסיימים את הזירה בעזה", סיכמה.

< Back to 68k.news IL front page