< Back to 68k.news IL front page

למה נותנים למחבלי הנוחבה נקניקיות? זה לא בריא! - סרוגים

Original source (on modern site) | Article images: [1] [2] [3] [4]

חני אדרי, חדשות סרוגים18.04.24 08:18  י' בניסן תשפד

  יונתן זינדל/פלאש90

לאחר שפורסם כי היועמ"שית ביקשה לקבל הבהרות מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומשב"ס לגבי התנאים של האסירים הביטחוניים בכלא וביניהם מחבלי הנוחבה שהשתתפו בטבח ה-7 באוקטובר, כעת במסמך שנחשף בישראל היום מתגלות השאלות המרתיחות עליהן ביקשה בהרה-מיארה לקבל תשובות.

חלק מדורשי התשובות במסמך הם עו"ד שרון אפק ואיך לא, ראש מחלקת הבג"צים עו"ד ענר הלמן.

על פי המסמך, שהוא סיכום דיון מקדים שהתקיים בעניין החמרת תנאי המחבלים בכלא - ביקשו נציגי היועמ"שית מהשב"ס וממשרד השר הסברים על כך שהוסרו הפירות מהתפריט שמוגש לאסירים הביטחוניים בכלא, בניגוד להמלצת גורמי מקצוע ודיאטנים.

עוד באותו נושא

מחבל נוחבה חושף בחקירה: זו ההחלטה שקיבלנו במנהרה



9

הנציגים אף תהו כיצד הסרת הפירות מהתפריט, אינה פוגעת בבריאותם של האסירים ואף לא משמרת את בריאותם לטווח הארוך - כפי שמחייב החוק בפקודת בתי הסוהר.

למה המחבלים מקבלים בשר לא מעובד?

עוד נשאל מדוע מוגשות למחבלים נקניקיות פעמיים בשבוע - ולא בתדירות פחותה יותר, משום שאלו נחשבות לבשר מעובד, לא טרי ולא בריא. ברקע, ההמלצה המקצועית להפחית את כמות הבשר המעובד שניתן לאסירים הביטחוניים כדי לשמור על בריאותם.

במשרד היועמ"שית שאלו גם מדוע אין לאסירים הביטחוניים "פינות פריסה" של מזון בדומה לנעשה באגפים הפליליים, כדי להשלים דרישות תזונתיות לאסירים אשר "לא מקבלים בארוחות את כמות האוכל שהם נזקקים לה".

נזכיר רק כי השאלות של נציגי היועמ"שית נשאלו במסגרת דיון כדי לגבש תשובה לעתירה של האגודה לזכויות האזרח. העותרים טענו לסוגיות הללו של היעדר פירות ומתן מנות בשר מעובדות בדמות נקניקיות יתר על המידה, כך שנציגי היועמ"שית טוענים כי הם רצו לבדוק את העובדות בבתי הכלא.

מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים הגיבו לדברים ואמרו: "לאחרונה הוגשה עתירה לבג"ץ בעניין המזון הניתן לכלל האסירים הביטחוניים המוחזקים בבתי סוהר בישראל. על מנת לבחון את הטענות ולגבש מענה לעתירה, התקיים דיון רב משתתפים, שמטרתו הבנת התמונה העובדתית ועמדת גורמי המקצוע. כל השאלות שהועלו בדיון נגזרו מהעתירה ומפניות נוספות בנושא, ותכליתן היתה כאמור בירור העובדות לאשורן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו

< Back to 68k.news IL front page